Distriktsförbundskapten

Från 12 år upp till 17 år bedriver Värmlands Fotbollförbund spelarutbildning i Förbundsmiljö. Under säsongen som spelarna i distriktet blir 14 år rekryteras Distriktsförbundskaptener som har i uppgift att utbilda och utveckla spelare i aktuell ålderskull. Att vara DFK för ett distriktslag är ett viktigt och ärofyllt uppdrag. Våra ledord inom organisationen är:

EngagemangRespekt och Drivande - vilket skall genomsyra all vår spelarutbildning.

Kommentarer från tidigare Distriktsförbundskaptener

Johanna Arnberg (DFK)
"Det absolut bästa med att vara Distriktsförbundskapten är att få följa med tjejerna under några av deras viktgaste år som fotbollsspelare. Med "viktigaste" menar jag att det ofta sker en stor utveckling hos tjejerna under distriktslagstiden. Både fysiskt och mentalt. Att få vara en del av det är häftigt!"

Niklas Sandin (DFK)
"Det bästa med rollen som Distriktsförbundskapten är att få guida och utbilda ungdomar som brinner för fotboll. Att dessutom få följa deras utveckling över tid!"

Distriktsförbundskaptener

Kontaktuppgifter till nuvarande förbundskaptener finns under respektive distriktslag >>

Distriktslagsverksamheten är en del av Värmlands FF:s spelarutbildningsverksamhet. Distriktslagets verksamhet pågår från det år spelarna fyller 14 år till och med det år spelarna fyller 16 år.

Under din tid som Distrikstförbundskapten kommer du få följande möjligheter till fortbildning:

Uppdraget innebär:

Som Distriktsförbundskapten ansvarar du för ett distriktslag. I ett DFK-team ingår två distriktsförbundskaptener och en målvaktsinstruktör vid vissa samlingar.

I ditt uppdrag som DFK ska du bland annat:

• Ansvara, tillsammans med övriga DFK i teamet, för att planera och genomföra samtliga samlingar för sin ålderskull de kommande åren.
  • Planera och genomföra verksamheten utifrån Värmlands FF:s riktlinjer för distriktslagsverksamheten.
  • Kartlägga spelarunderlaget regelbundet genom att titta på spelare och via dialog med föreningarna.

Kvalifikationer:

• Du ska vilja utveckla ditt tränar- och ledarskap.
  • Du ska ha genomfört tränarutbildning via SvFF/VFF. Högre utbildningar är meriterande.
  • Du ska ha aktuell erfarenhet från senior- och/eller ungdomsfotboll.
  • Du ska vara ett föredöme som ledare.
  • Du ska följa Värmlands FF:s spelarutbildningsplan och arbetssätt.
  • Du ska vara Värmlands FF:s representant utåt.
  • Erfarenhet från Värmlands FF:s spelarutbildning är meriterande.

Anställningsvillkor:
Uppdraget är arvoderat utifrån Värmlands FF:s ekonomiska bestämmelser.

Ansökan:

Ansökan till DFK för flickor och pojkar 2010, med start 2024, är nu öppen.

Ansökan med CV ska vara oss tillhanda senast den 7 januari 2024. Rekrytering kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Ansökan skickas till Anton Karlsson via e-post: anton.karlsson@varmlandsff.se
Ange i ansökan vilken DFK-roll du söker.

Välkommen med din ansökan!