Fotbollsligan

Fotbollsligan är ett nytt tävlingskoncept inom svensk fotboll som kommer att ligga inom ramen för motionsfotboll. Läs mer nedan.

Information om projektet

Både fotbollsföreningar och SDF kan bjuda in till Fotbollsligan Fotboll.

Det kan vara seriespel, turnering eller en enkel match, det är upp till arrangören hur de vill utforma tävlingseventet.

Det är också upp till arrangören vilken spelform de vill erbjuda, om matcher ska spelas med eller utan domare samt om enbart föreningslag kan vara med och tävla eller om eventet även är för kompislag. De är även arangören som bestämmer åldersinriktning och om tävlingen är för mixlag eller ska spelas könsuppdelat.

Pilotdistrikt 2021

image36myn.png

Under 2021 kommer vi att ha fyra pilotdistrikt. Mer information om vilken/vilka aktiviteter som erbjuds i respektive distrikt finner ni nedan.

Lärgruppsmaterial till styrelser och kommittéer i föreningar. För att diskutera hur föreningen vill spela fotboll i framtiden.

• 08-7350933 tavling@svenskfotboll.se

OBOS Damallsvenskan och Elitettan, UEFA dam, seriesammansättning, vakanser, kvalspel, futsal-SM ungdom, UEFA Regions' Cup, Resefonden, tränarkriterier Ettan/Elitettan.